Sunday 8 April 2012

Jumpa Balik


Assalamualaikum....dah lama dah kami tinggai belog kami ni...mintak maaf semua..bukan apa, seminggu dua ni kami agak bz dengan assingment2, lab report n test yang kami kena duduki sebelum cuti mid sem selama 1minggu yg bermula 7/4 - 15/4/2012 ni.. alhamdulillah sempat jugak kami luangkan masa untuk post entri kali ni.. baru2 ni kita digempaqkan dengan kejadian bom di Hatyai Thailand yang mengorbankan 2org rakyat Malaysia.. Hatyai merupakan antara bandar yg popular di selatan Thai...bandar ini terlatak sejauh lebih 60km dari pintu sempadan Bukit Kayu Hitam, Malaysia.. Kalau dari Padang Besaq jauh ckit la..xtau jgk brapa km, ratuih2 jgk kot..antara berita yg dpt dikaitkan dengan Hatyai ni anda dapat tgk di bwh.......

Rahsia pergi negara jiran terbongkar

HATYAI, SONGKHLA: Niat empat kakitangan sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) di Perlis cuba merahsiakan pemergian mereka ke negara jiran, terbongkar apabila seorang daripada mereka gagal pulang kerana kereta dinaiki terperangkap di kawasan letupan bom.
Lebih malang, pasport milik pemilik kenderaan itu tertinggal dalam kereta yang diletak di tempat letak kereta Hotel Lee Garden Plaza, di sini. Difahamkan, mereka termasuk seorang wanita berada di Hatyai sejak awal pagi kelmarin, tinggal di hotel berasingan, dihalang mengambil kereta yang diletak di kawasan Hotel Lee Garden Plaza selepas letupan bom itu.

Empat kakitangan itu terpaksa hadir ke kaunter perkhidmatan sementara Konsulat Besar Malaysia di Songhkla yang dibuka di lobi Hotel Grand Plaza, bersebelahan lokasi kejadian di sini, semalam.
Konsul Besar Malaysia di Songkhla, Mohd Aini Atan berkata, pihaknya mewujudkan Pusat Operasi Sementara yang dibuka 24 jam bagi membantu rakyat Malaysia yang mengalami masalah.
(Sumber dari :myMetro)

Kesimpulan yg kita dapat simpuikan di sini, kalau kita nak p mn2 xkesah la p kedai pn, habaq la kat sapa2..cntoh: "mak!! alip nak p kedai sat...."kata alip kepada maknya..camtu pn dh kira ok la..kalau nak p jauh2 g kita habaq la kat sapa2,kwn2 kita ka..bukan apa kalau jd apa2 mcm yg kat ats 2 kan susah... jadi, kita perlu lar beringat sebelum nak buat sesuatu tindakan tu...

No comments: